Klachtenafhandeling

Klachtenafhandeling

Al onze mondzorgverleners doen hun uiterste best u naar volle tevredenheid te behandelen. Desondanks kan het voorkomen dat u toch niet tevreden bent. Wij stellen het zeer op prijs als u ons op de hoogte stelt van eventuele klachten over de behandeling of over de manier waarop u benaderd bent. U kunt hiervoor gebruik maken van ons klachtenformulier onderaan deze pagina (of verkrijgbaar aan de balie). Hiermee kunnen wij samen met u naar een oplossing zoeken. Ons doel is iedere klacht naar ieders tevredenheid op te lossen.

Praat met uw behandelaar

Mocht u een klacht hebben, dan adviseren wij u om hierover eerst in gesprek te gaan met betrokkene(n) van onze praktijk of met de Praktijkmanager. De Praktijkmanager is tevens de klachtenfunctionaris van de praktijk. U kunt aangeven waar u niet tevreden over bent. Voor de betrokkene(n) is het belangrijk te weten dat u niet tevreden bent en de betrokkene(n) krijgt zo de gelegenheid om het probleem samen met u op te lossen.


Is uw klacht na bovenstaande acties niet opgelost, dan kunt u een klacht indienen bij de Centrale Klachtencommissie van de praktijk.

 

Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris kan een onafhankelijk deskundige om advies vragen. Een onafhankelijk deskundige is een adviseur die ervaring heeft met klachtbehandeling en met de verschillende tandheelkundige differentiaties.

Klachtenformulier

Vul het formulier in

Meer informatie

  • Geschillencommissie

    Bent u ontevreden over het resultaat dat de Centrale Klachtencommissie boekt? Dan kunt u zich wenden tot de Geschilleninstantie Mondzorg. Vanaf dat moment wordt niet meer gesproken over een klacht, maar over een geschil. De tandartspraktijk en de medewerkers zijn aangesloten bij de Stichting Geschilleninstantie Mondzorg. De Stichting Geschilleninstantie Mondzorg is een gezamenlijk initiatief van de beroepsorganisaties (KNMT, ANT, ONT en NVM). De Stichting Geschilleninstantie Mondzorg neemt de klacht in behandeling en doet een bindende uitspraak. Voorwaarde hiervoor is wel dat u eerst onze klachtenprocedure heeft doorlopen en een eindbericht heeft ontvangen voor uw klacht.

  • De Centrale Klachtencommissie

    De klachtenfunctionaris van de Centrale Klachtencommissie neemt de rol van bemiddelaar op zich en probeert samen met de betrokkene(n) het probleem op te lossen. Deze onafhankelijke procesbegeleider zet zich in om snel tot een effectieve afhandeling van een klacht te komen. De klachtenfunctionaris van de Centrale Klachtencommissie is bereikbaar via klacht@colosseumdental.nl of het klachtenformulier.

    De klachtenfunctionaris kan een onafhankelijk deskundige (adviserend tandarts) om advies vragen. Een onafhankelijk deskundige is een adviseur die niet bij de behandeling betrokken was en ervaring heeft met klachtbehandeling en met de verschillende tandheelkundige differentiaties. Ook kan de klachtenfunctionaris 1 van de bedrijfsjuristen van de organisatie om (juridisch) advies vragen.

    Ingeval de bemiddeling door de klachtenfunctionaris van de Centrale Klachtencommissie succesvol is en de betrokkenen een oplossing voor het probleem hebben gevonden, zal de klachtenfunctionaris deze uitkomst op schrift stellen en aan partijen toezenden.

 

 

Bent u al patiënt bij ons?

Afspraak maken


Nog géén patiënt bij ons? Meld u dan hieronder aan:

Geboortegeslacht/Birth gender:*
BSN (direct invullen versnelt het aanmeldproces) (citizen service number):
Staat u onder bewind?/Are you under guardianship?:*
Hoe bent u bij ons terecht gekomen?/How did you find us?:

 

Tandzorg Vlaardingen
Kopenhagenlaan 7
3137 NP
Vlaardingen
Vr
8:00 - 12:30